HTML

Agresszív Biciklis

7:20 Hideg víz csöpög az arcomról a kádba. Még 18 perc. Időben vagyok. 7:45 3 emelet lefelé, vállon a bringával. Megint hétfő, a sor a kereszteződéstől a házunkig ér. Amiért érdemes külvárosban lakni, az a csend és a jó levegő - kivéve itt. Röhögök rajtatok, ahogy elhúzok mellettetek a járdán. Két gyalogos jobbra húzódik, egy középkorú nő riadtan ugrik félre, amikor az utolsó pillanatban észrevesz. Áthajtok a vasúton, a sorompó zárva, messze még a vonat. A bicikliúton gyalogos - az utolsó pillanatban fékezek, csengőm nincs, a csikorgásra megriad és elugrik - a köcsög. Átkelés az úton - senki nem áll meg, én nem szállok le. Egy pillanatnyi szünet, a váltó reccsen, ahogy egyszerre kettőt váltok. Még néhány sarok, és odaérek. Egy újabb nap, újabb küzdelem. Én vagyok a városi utak magányos harcosa, az úttörő, akinek a nyomán megváltozik a világ képe. Én vagyok az Agresszív Biciklis.

Címkék

amerika (3) baleset (2) bkv (2) bringa (4) english (2) hoax (2) honda (2) karácsony (2) lopás (2) máv (2) munka (4) sztrájk (2) usa (2) varsó (2) Címkefelhő

Friss topikok

  • Kézenfekvő: szerintem az van, hogy akartak indítani egy közösségi szájtot és kezdő "vírusmarketingnek" kitalál... (2011.02.14. 11:02) Mentsük meg a Balatont!

Linkblog

Utánképzés

Agresszív Biciklis 2010.02.23. 21:14

Most elárulom, hogy miért lett belőlem városi biciklis.

2008 nyarán a haveri galerivel töltöttük alvásokkal megszakított szokásos négynapos ivászatunkat a családi nyaralóban. Egy egésznapos badacsonyi túra után hazatérve és rátöltve éjjel kettő körül valamiért jó ötletnek tűnt, hogy ugorjunk le a partra, Persze mivel messze van, kocsival. Aztán meg nézzünk el a közeli diszkóba. Visszafelé még a kezemben volt egy üveg sör, amikor a rendőrök megállítottak. 1,29 légalkohol, jogsi el, őrsre be, Seres-szonda, jegyzőkönyv, útszélen kitesz.

Szóval nem valami nemes eszme vagy egészségvágy vitt rá a bringás létre, hanem a szükség és a BKV (nem annyira a cég, mint az ügyfelei) iránti utálat. Pedig előtte azt gondoltam, hogy a város sünöknek és hajléktalanoknak való, nem kétkeréken közlekedőknek.

Eltelt azóta másfél év és sikeresen átvészeltem két telet, közte -10 fokos időszakokat, havas, jeges, latyakos utakat, esős, szeles, gatyarohasztóan meleg időt, az első bringám ellopását és természetesen ittas vezetést.

Azonban minden jónak vége szakad egyszer, lejárt az eltiltás és én utánképzésre jelentkeztem. V. és III. programra osztottak be, ez az enyhén ittas vezetők és a közlekedési morált megsértők programja.

Ötössel kezdtünk, nekem ugyan kicsit magasabb volt az alkoholszintem, de elhitték, hogy nem vagyok notórius alkoholista (kis naivak). Azzal kezdődött, hogy a pszichológus néni egy táblára felírta, ki mennyit bukott az ügyleten. Röpködtek a milliók, igazán szerencsésnek éreztem magamat a kis 120 + 125-ömmel (és ha levonom a pénzt, amit benzinre költöttem volna, simán nullán vagyok). Aztán megtanultuk, hogyan kell kiszámolni, mennyi vér van az alkoholunkban, ezt most megosztom a tisztelt közönséggel okulásul:

Először is tudnunk kell, mennyit ittunk. Ezt grammban mérjük. Általánosan úgy lehet mondani, hogy egy deci italban annyi alkohol van, amennyi az alkoholszázaléka x 0,8 (ennyi az alkohol fajsúlya). Tehát pl. egy deci Jägermeisterben, ami 38%-os, ~30 gramm alkohol van (15g egy felesben).

 

Segítő táblázat a leggyakoribb agysejtpusztítókhoz:

Pia

%

Alkohol

Egy üveg sör

4-5%

16-20g

Egy pohár bor (2dl)

10-15%

16-24g

Egy feles tömény

40%

16g

Egy feles kommersz

30%

12g

 

Látható, hogy nagyjából egy adag akármiben ugyanannyi, kb. 15-20g alkohol található. A véralkoholszintet ebből a következő módon lehet kiszámítani:

 

Saját víztartalmunkat kell elosztani az elfogyasztott alkoholmennyiséggel. A férfiak testének 70, a nőkének 60%-a víz. Saját példámban a 77 kilómból ~54 kg víz. Három sör elfogyasztása után a véralkoholszintem = 60 / 54 = 1,11 ezrelék (merthogy g / kg = 1 / 1000). Ez már egy jó kis becsiccsentett állapot, vezetve bűncselekmény (0,8-ig szabálysértés csak).

 

Ugyanezt visszaszámolva az esetemből: 1,8 volt a hivatalos mérés eredménye, vagyis a szervezetemben 97 gramm alkohol volt - kb. 5 sör. Hogy ez mennyi idő alatt ürül ki? Az ember ideális testsúlya kg-ban = az 1m feletti magasság cm-ben. Nálam ez 80 kg. Ha az ember ennél nehezebb, akkor már nem javul a lebontóképessége, tehát ezt kell alapul venni, ha viszont soványabb, akkor a valós testsúlyát. Na ezt az értéket osszuk el 10-zel és megkapjuk az óránkénti lebontási képességünket grammban. Nálam ez 7,7 g/óra.

 

Vagyis még 13 órán át a volán közelébe se mehettem volna. Ráadásul 50g felett a lebontóképesség romlik. Szóval, mivel kb. reggel ötkor kaptak el, este nyolc körül ülhettem volna kocsiba nyugodt szívvel. Durva.

Volt is egy csávó, aki nem is tudta, hogy még ittas egy bulis éjszaka után, és egy balesetnél ő hívta ki a rendőröket. De amúgy is érdekes sorsokat ismerhetett meg az ember. A kocsmáros, aki minden este ittasan ment haza, aztán egy minimális (0,4) alkoholszint miatt elvesztette a vállakozását, kocsiját, lakását. Az ügyvezető igazgató, aki 160-nal csapódott a korlátnak a havas autópályán, miközben a beteg édesanyjához sietett. Az egyetemista srác, aki két hónapon belül kétszer karambolozott, összesen 4 autót tört össze és 9 személyi sérülést okozott (magának kétszer is). Ezekhez képest rohadt szerencsésnek érzem magam.

A másik programon is voltak jópofa dolgok. Volt egy fickó, aki németben dolgozik és két éve jogsi nélkül jár rendszeresen haza. Ketten a foglalkozásra is kocsival jöttek (...). Volt egy cigó csávó, aki inkább a Balázs-showba illett volna, jogsi nélkül kapták el, szerintem nem is volt neki soha. Egy fószer viszont azért került be, mert letörte egy kocsi visszapillantóját, miután az letörte az övét :) És volt egy hölgyemény is, 15 férfi közt az egyetlen, szomorú.

Na mindegy, a lényeg, hogy végre visszakaptam a jogsimat. És hogy megfogadtam, hogy vonatra többet nem ülök (mert a MÁV-ot még a BKV-nál is jobban utálom), azelőtt egy fél perccel, hogy beültem volna a kocsiba, az egész tető hótartalma rászakadt és betörte az első szélvédőjét.

Címkék: alkohol jogosítvány utánképzés

Szólj hozzá! · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://agresszivbiciklis.blog.hu/api/trackback/id/1785211

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Utánképzés szabályai 2019.03.17. 18:46:26

Aki az utánképzés szabályai után akar utánanézni, nem elég egy jogszabályt megvizsgálnia. Az utánképzésre vonatkozó szabályokat több jogszabály tartalmazza. Elsőként azt kell tisztázni, hogy kit kell kötelezni utánképzésre. Erre a választ az 1988. éviR…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal

süti beállítások módosítása