HTML

Agresszív Biciklis

7:20 Hideg víz csöpög az arcomról a kádba. Még 18 perc. Időben vagyok. 7:45 3 emelet lefelé, vállon a bringával. Megint hétfő, a sor a kereszteződéstől a házunkig ér. Amiért érdemes külvárosban lakni, az a csend és a jó levegő - kivéve itt. Röhögök rajtatok, ahogy elhúzok mellettetek a járdán. Két gyalogos jobbra húzódik, egy középkorú nő riadtan ugrik félre, amikor az utolsó pillanatban észrevesz. Áthajtok a vasúton, a sorompó zárva, messze még a vonat. A bicikliúton gyalogos - az utolsó pillanatban fékezek, csengőm nincs, a csikorgásra megriad és elugrik - a köcsög. Átkelés az úton - senki nem áll meg, én nem szállok le. Egy pillanatnyi szünet, a váltó reccsen, ahogy egyszerre kettőt váltok. Még néhány sarok, és odaérek. Egy újabb nap, újabb küzdelem. Én vagyok a városi utak magányos harcosa, az úttörő, akinek a nyomán megváltozik a világ képe. Én vagyok az Agresszív Biciklis.

Címkék

amerika (3) baleset (2) bkv (2) bringa (4) english (2) hoax (2) honda (2) karácsony (2) lopás (2) máv (2) munka (4) sztrájk (2) usa (2) varsó (2) Címkefelhő

Friss topikok

  • Kézenfekvő: szerintem az van, hogy akartak indítani egy közösségi szájtot és kezdő "vírusmarketingnek" kitalál... (2011.02.14. 11:02) Mentsük meg a Balatont!

Linkblog

A hülyeség ami kiborító

Agresszív Biciklis 2011.09.20. 23:54

Késői gyerek vagyok. Anyám 35 évesen szült, két tizenpár évvel idősebb testvérem van. Nyilván ebből jött jópár komplexusom (elkényeztetettség, önállótlanság, jólneveltség, ami később az ellenkezőjébe csapott át), de most nem is ez a lényeg. A fenti okból kifolyólag anyám már elérte a nyugdíjkorhatárt és természetesen az egészsége sem a legjobb már, bár a kortársait azért bőven túlszárnyalja. Egy jós azt mondta neki, hogy 120 évig fog élni.

És ez az, amit nem értek. Hogy az idősebb korosztály, illetve a nők bármilyen korcsoportja miért hajlamos bármilyen babonát vagy szimpla átverést komolyan, sőt készpénznek venni. Horoszkóp, tévés igazlátás, távgyógyítás, tenyérjóslás, Feng Shui, gyógyító kövek, auramasszázs - kivétel nélkül a nőket megcélzó iparágak, és sikerrel működnek. Régen is ők űzték a férjfogó praktikákat, főztek szerelmi bájitalt stb.

Egyszerűen hihetetlen számomra, hogy mennyire nem gondolkodnak. Barátnőm (szintén volt jósnőnél) egyszer átküldött egy hoaxot, ami arról szólt, hogy az adott hónapban - talán október volt - 5 péntek, ugyanennyi szombat és vasárnap van, és ilyen csak minden 10 000 évben egyszer van. Józan ésszel könnyen kijön, hogy ha egy 31 napos hónap péntekkel kezdődik, akkor ez igaz lesz, vagyis átlag minden hetedik 31 napos hónap ilyen, tehát kb. évente van egy ilyen hónap, októberből is van 12 évente egy. Ennek ellenére gondolkodás nélkül bevette, és ő már a tizedik szint volt a levelezésben - kivétel nélkül mind nők voltak persze. (Megjegyzem a TV-ben is pofátlanul ezzel kábítottak valamelyik jósműsorban, ezt persze nem bünteti senki.)

Anyámnak magas volt a vérnyomása egy időben. Vett is egy elektromos vérnyomásmérőt, amit kb. egy évig használt, aztán bedöglött a készülék. Addigra egy kúra helyrerakta a vérnyomását és úgy tűnt, minden oké. Persze el is feledkeztem a dologról. Később mutatta, hogy mit használ az elromlott mérő helyett - az úgynevezett "centis" módszert. A csuklódra helyezel egy hétköznapi szabócentit 0-val kezdődően, egy cérnára gyűrűt vagy más ingának használható fémtárgyat kötsz és elkezded a csuklódtól lassan felfelé mozgatni a könyökhajlatod felé. Ahol először kileng az inga, az mutatja a vérnyomás alsó értékét (mm-ben), a második kilengés pedig a felsőt. Tehát ha 8 és 12 cm-nél leng ki, akkor a vérnyomás 120/80. Logikus. Természetesen nem befolyásolja sem a kar hossza, sem egyéb tényezők. Ezt a hülyeséget velem is meg akarta etetni. Próbáltam finom lenni, aztán a végén kerek perec megmondtam, hogy én ezt nem hiszem el, nem látok rá tudományos magyarázatot, hiába mutatta neki egy orvos (!) ezt a módszert. Persze ő esküdött rá. Ráadásul anyám esetében egy biológia szakos tanárról beszélünk. Elkeserítő.

Egy hónapja, mikor épp megérkeztem az USÁ-ból (ez egy másik cikk témája lesz), felhívott. A szokásos érdeklődés után közölte, hogy nagy gond van: volt vizsgálaton és a vérnyomása 180. Nem szóltam semmit, de magamban elmondtam mindenféle hülyének és szidtam a jóistent, hogy női agyat teremtett.

Azóta megjavíttatta a vérnyomásmérőt és remélem, hogy a gyűrűjét meg bedobta a legközelebbi vulkánba.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://agresszivbiciklis.blog.hu/api/trackback/id/tr623242391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása